Stilletjes afzien in het Ahrdal

Maandag 21 mei. Een tikkeltje brak word ik wakker. Vreemd! Ik draai me om en slaap nog even door. Iets voor negen sta ik op, ontbijt ik en maak ik mezelf op voor een dagje afzien in het Ahrdal.

Half tien stap ik op de fiets. Ik begin de tocht in de richting van Altenahr en Kreuzberg. Dit gaat lekker. Ik fiets door het dal langs mooie wijngaarden.

Na Kreuzberg sla ik rechtsaf een berg op. Een stijl en haarspeldbochtig weggetje leidt me naar Unterkrälingen. So far, so good. Dit kan ik wel.

Na een klein stukje over het plateau begint de afdaling. Deze vind ik niet tof. Smalle weg, bochten, stijl, grind, nat. Kortom vol in de ankers naar beneden.

Beneden is het meteen weer tijd om omhoog te gaan. De Effelsberg staat op het programma. Ook een mooi klimmetje gevolgd door een stukje plateau en een prima afdaling.

Ik rijd weer een stukje door het dal tot ik de weg naar Honerath neem. Dit is een toppertje. Ik klim en klim en klim. Er komt geen einde aan. Gelukkig niet extreem steil, maar mijn reserves gaan eraan. Als ik boven ben claim ik een bankje om even bij te komen. Het uitzicht was het waard.

Dan gaan we dalen. Lekker dalen. Brede weg, weinig bochten, net geen vals plat. Kortom full speed richting Adenau. Oké, ik stop even voor dit uitzicht.

In Adenau is het lunchtijd. Op ren geschikt terras bestel ik een lokale specialiteit. Eifelpfanne, schnitzel met aardappel en gebakken ei. Dat gaat er wel in! Fanta’tje erbij en Sander kan er weer tegen.

Dan begin ik aan de terugreis. Ik volg de bordjes Altenahr en rij met een mooi tempo door het Ahrdal. Helaas halverwege nog een lekke band, maar dat is natuurlijk zo verholpen.

Na Altenahr volg ik de bordjes naar Bad-Neuenahr en plots zit in uit te rusten in mijn stoel op de camping. Mooi tochtje!

Na een beetje ontspanning, douche en boekje besluit ik nog even het wijnfestival op te zoeken. Mooi, ze zijn er nog. Twee wijntjes verder loop ik terug jaar de camping. Etenstijd! Kliekjes dag want ik heb niets.

Dan is het tijd voor nog een wandelingetje. Dit leidt me door het dorpje en langs de Ahr naar een klooster/internaat.

Ik loop terug en trek een biertje open! Dat was weer een mooie dag!

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Een gedachte over “Stilletjes afzien in het Ahrdal”

Ontdek meer van Silver Gazelle

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.